Etelä-Pohjanmaan matkailumarkkinointi perustuu kuuteen matkailukeskittymään ja kolmeen teemapohjaiseen linjaukseen. Keskittymiä ovat Ähtäri, Tuuri, Kuortane, Härmä, Lappajärvi ja Kalajärvi, ja teemoina ovat maaseutumatkailu, hyvinvointimatkailu ja tapahtumamatkailu. Attraktiokohteiksi - jotka ehkä tulevat nousemaan matkailukeskittymiksi - on strategiassa nostettu Lapuan Simpsiö, Jurvan Botniaring, Soinin Vuorenmaa ja Vimpelin Lakeaharju, Kauhajoen Sotka, Teuvan Parra ja Lauhavuoren luontomatkailualue. Kaikessa toiminnassa läpileikkaavina asioina ovat kulttuuri ja ruoka. Kansainvälisiä matkailijoita tavoitellaan aktiivisesti Venäjältä ja Ruotsista.
MaNe-SäLi
Ajankohtaisillassa oli esillä myöskin Matkailun nettimarkkinointi ja sähköinen liiketoiminta -hanke, johon kaikkien matkailuyrittäjien kannattaa tutustua esimerkiksi Facebookin kautta. Hanke järjestää Vaasassa 5.3. ajankohtaisseminaarin ja sen jälkeen käynnistyvät alueelliset työpajat. Tarjolla on maksutonta koulutusta ja sähköistä verkottumista matkailualan yrittäjille. Kannattaa tarttua tilaisuuteen!Ilmainen työkalu majoitustietojen seurantaan
Matko3-hanko on laatinut pienille matkailuyrittäjille tilastointia helpottavan sähköisen asiakasseurantalomakkeen. Excel-pohjaisen lomakkeen voi ottaa käyttöön sähköisenä tai printtiversiona ja se on maksuton. Pienimmillä yrityksillä lomake toimii jopa varauskirjana. Jos olet kiinnostunut ottamaan lomakkeen käyttöön, ole yhteydessä projektisihteeri Sanna Jyllilään, sanna.jyllila(at)seamk.fi.Matkailun tulo- ja työllisyysvaikutusten selvitys seutukunnittain on niinikään valmisteilla vuoden 2012 tilastojen perusteella. Viimeksi selvitys tehtiin neljä vuotta sitten.
Ei muuta kuin tutustumaan hankkeiden ja yhteenliittymien tarjoamiin matkailumarkkinoinnin mahdollisuuksiin ja uusiin ideoihin - pistetään vetovoima jylläämään!
Into
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti